Batı dünyasında, antik Yunan matematikçi, fizikçi ve mucit Arşimet M.Ö. ikinci yüzyılda yaşamış ve çalışmış, bir su pompası olarak kullanmak için dönen bir vida ilkesi mükemmel. Vida, bir silindirin içinde döndürülür, vida önünde su taşındı . Aynı zamanda, su direndi ve geri itti. Bu direniş, aynı zamanda bir tür sıvı hava yoluyla vida hareketi uygulanır.
15. yüzyılda İtalyan Leonardo da Vinci, genellikle bir kişi kaldırma kapasitesine sahip bir helikopter tasarlanmış ve daha sonra kendi tasarımları modelleri ile denediği ilk kişi olarak gösterildi olmuştur. Onun "vidalı hava" kroki ya da "hava jiroskop" helisel rotor ile bir cihaz gösterdi. Onun cihaz üzerinde helisel yüzey, bir helikopter benziyordu ve demir telden yapılmış ve yapılan keten yüzeyler ile kaplıydı "nişasta ile hava geçirmez. "
Böyle bir güç, bir helikopter başarıyla çalıştırmak için yeterli olmazdı rağmen Leonardo, rotor döner kas gücü kullanmak üzere planladık. Onun notları, kendi modelleri uçtu olduğunu ima, ancak onun kroki, pervane tarafından oluşturulan tork ile başa çıkmak için hiçbir yolu yoktu. O şüphesiz döner kanatlı uçak kavramı tespit etmiş olmasına rağmen, bu teknoloji bir helikopter henüz olmamış oluşturmak için gerekli. Onun çizimleri 1483 tarih, ancak yaklaşık üç yüzyıl sonra ilk kez yayımlandı.
Leonardo zaman ve 20. yüzyılın çok sayıda hayali icatlar arasında su yüzüne çıktı. Bunlar önceden dikey uçuş bilgi yardımcı oldu, ancak hepsi uçuş elde etmek için yeterli gücü yoktu ve çok hantal ve ağırdı. 20. yüzyılın ilk yıllarına kadar gerçek bir helikopter oluşturmak için ciddi çabalar ortaya çıkmadı.
1754 yılında, Mikhail Lomonosov, "Rusya Bilim Babası," önerdi koaksiyel rotor makinesi, meteorolojik aletler kaldırmak için kullanılan olabilir. O küçük bir koaksiyel rotor sonra Çinli üst model, ancak, Temmuz 1754 yılında Rusya Bilimler Akademisi gösterdi bir yara-up bahar powered by geliştirdi. Cihaz serbestçe çıktı ve uçakla ya da bir dize askıya alınmış olabilir olabilir.
JP Paucton insan taşıyan bir araç olarak helikopter önermek için ilk Avrupalı olmuş gibi görünmektedir. Onun Theorie de la vis d'Archimedes yılında uçuş makinesi desteği ve ileri itici güç sağlamak için ikinci bir-iki Pervane ile Pterophere denilen bir adam ile çalışan makine nitelendirdi.
1783 yılında, onun mekanik Bienvenu yardımı ile Fransız doğabilimci Launoy, türkiye tüy yapılmış rotor iki setten oluşan bir model Çin üst bir sürümü kullanılan ters yönde döndürülür. Bu "karşı-dönme" birbirlerini iptal her rotor tarafından oluşturulan kuvvetler beri tork sorunu çözüldü. Onlar, önce 1784 yılında Fransız Bilimler Akademisi, prensip olarak Lomonosov modelini andıran ve ücretsiz bir uçuş ulaşmada başarılı modeli göstermiştir.
George Cayley, genç bir çocukken, Çinli üst hayran olmuştu, onun ilk dikey uçuş modeli, 1792 yılında ikiz rotorlu helikopter modeli inşa edilmiş ve 1796 yılında Hava Navigasyon tanımladı. Launoy ve Beinvenu modeli çok benzer. 18. yüzyılın sonuna gelindiğinde, o teneke levhalar yapılmış ve yara saat yayları tarafından tahrik rotorlar ile birçok başarılı dikey uçuş modelleri inşa etmişti. 1843 yılında yayınlanan bir bilimsel çalışmada, Cayley Hava Taşıyıcı olarak adlandırılan göreceli olarak büyük bir dikey uçuş uçak tasarımını nitelendirdi. Anda mevcut olan tek motorları, başarılı bir uçuş için çok ağırdı buhar motorları, çünkü Ancak, onun cihaz sadece bir fikir olarak kaldı.
Havacılık ilerlemeyi köstekleyen, uygun bir motor eksikliği, ama minyatür hafif buhar motorları kullanımı sınırlı bir başarı ile bir araya geldi. 1842 yılında, İngiliz WH Phillips, bıçak ipuçları minyatür kazan tarafından üretilen buhar atılır buharla çalışan bir dikey uçuş makinası inşa edilmiştir. Tam ölçekli inşa etmek için pratik olmasına rağmen, Phillips 'makine ilk kez bir model helikopter yerine yara kadar yay gibi depolanan enerji cihazlar tarafından bir motor tarafından desteklenmektedir uçmuştu kutladı. O, 1868 yılında Londra'da Kristal Sarayı onun modeli sergilenmektedir.
Tarafından belgelenmiş şu anda başka bir fikir, Octave Chanute Uçan Makineleri ilerleme, 1845 yılında Fransa Cossus tarafından inşa edilmiş bir model oldu. Buhar gücü ile hareket üç dönen hava vida vardı. Chanute de bir balon altında kapanmıştır ve zıt yönlerde döndürülebilir akslar oluşan bir Sayın Parlak bir cihaz bahsetti.
Bir ABD Konfederasyon asker, William Powers, dikey ve onu ileriye itmek için bir buhar motoru ile güçlendirilmiştir Arşimed vida kullanımı 1862 yılında bir saldırı helikopteri tasarlanmıştır. O Birliği'nin güney limanlarından kuşatmayı kırmak için kullanmak niyetindeydi. O bir uçan olmayan bir modeli inşa ancak tam boyutlu bir tekne inşa etmedi.
Fransa'da bir dernek, 1860'larda sırasında çoğaldı olan çok sayıda helikopter modelleri ve tasarımları bir araya kurulmuştur. 1863 yılında, Vicomte Gustave Ponton d'Amecourt sahip bir model helikopter inşa ters yönde dönen pervaneler ve bir buhar motoru. O, Fransa ve İngiltere patentli ve 1868 Londra Havacılık Fuarı'nda sergilendi. Bu makine başarısız oldu, ama bahar tahrik kullanarak başka bir model daha iyi şans oldu. O onun makineleri Yunan sıfat elde edildi "helicopteres," "elikoeioas," anlam veya spiral sarım ve pteron isim "," anlam tüyü veya kanadı denir.
Alphonse 1870 yılında, Çinli üst sonra moda birkaç modeli helicoptére inşa Penaud. Bunlar zıt yönlerde dönen iki üst üste vida vardı ve bükülmüş lastik bantlar güç tarafından harekete. Bazı modelleri 50 feet (15 metre) daha fazla yükseldi. 1871 yılında, Pomes ve De la Pauze barut tarafından desteklenen bir rotor bir alet tasarladı, ama inşa değildi.
1877 yılında, Fransız Havacılık Derneği eski sekreteri, Emmanuel Dieuaide, ters yönde dönen rotorlu bir helikopter tasarladı. Motor kazanı zeminde ve esnek bir tüp ile makineye bağlı. Aynı yıl, Melikoff tasarlanmış ve bir helikopter iniş için bir paraşüt olarak iki katına konik biçimli rotor ile patentli.
Castel, 1878 yılında bir Fransız, tasarlanmış ve inşa edilmiş iki adet ters yönde dönen millerin üzerine sekiz rotorlar ile sıkıştırılmış havayla çalışan bir helikopter. Bu model işe yaramadı, ama Dandrieux tarafından 1878 ve 1879 yılları arasında inşa edilmiş ve elastik bantlar tarafından yönlendirilen bir küçük olanı yaptı.
Ayrıca 1878 yılında, Enrico Forlanini, İtalyan inşaat mühendisi, 7,7 kiloluk powered by uçan buharla çalışan helikopter modeli motor (3.5 kilogram) başka bir tür inşa etti. Bu model, iki ters dönen rotorlar ve 20 saniye kadar uçan, 40 feet (12 metre) daha fazla yükseldi.
1880'lerde, Thomas Alva Edison, Amerika Birleşik Devletleri küçük helikopter modelleri ile denedi. O bir silah pamuk motoru erken bir formu, içten yanmalı motor ile tahrik birkaç rotor yapılandırmaları test. Ancak, onun laboratuvar parçası havaya uçurdu patlamalar bir dizi onu engellemekle. Daha sonra Edison bir elektrik motoru güç için kullanılan ve o düşük bıçak alana sahip büyük çaplı bir rotor iyi gezinip verimliliği sağlamak için gerekli olduğunu, onun deneyler gerçekleştirmek için ilk biriydi. Edison'un dikey uçuş sorunlarına bilimsel bir yaklaşım, bir motor rotor ve yüksek güç hem de yüksek aerodinamik verimliliği başarılı dikey uçuş için gerekli olduğunu kanıtladı.
On dokuzuncu yüzyılın sonunda, mucitler, dikey bir uçuş uçak binanın doğal aerodinamik ve mekanik karmaşıklığı çözmüş değil. Yüzlerce başarısız helikopter buluşlar ya yetersiz güç veya kontrol veya deneyimli aşırı titreşim vardı. Bazı daha iyi tasarlanmış ilk helikopter havaya kısaca hop başardı, ama onlar sürekli uçuş kontrolü ile elde etmediler. Buhar motorları tam ölçekli bir helikopter için çok ağırdı. Içten yanmalı motor icat ve mevcut oldu değil kadar mucitler tam boyutlu modeller geliştirmek.
Teknik sorunlar bir dizi helikopterlerin erken geliştiriciler meydan okudu. Bunlar, dikey uçuş aerodinamik sınırlı bilgi, uygun bir motor eksikliği, yetersizlik, yeterince düşük yapısı ve motor ağırlığı tutmak için, aşırı titreşim sorunu, pervaneler tarafından oluşturulan tork ile başa çıkmak için yetersizlik ve yeterli kararlılık ve kontrolü sağlamak için yetersizlik.

Castel Bu tasarım, 1878 yılında sekiz çift vida oluştuğunu çift silindirli basınçlı hava motoru tarafından ters yönde döndürülür. Kaldırdı ama bir duvara karşı ezilmiş ve yok oldu.

İtalyan inşaat mühendisi Forlanini, 1878 yılında bu buhar gücüyle çalışan bir aparat başlattı. 42 feet (12.8 metre) yükselme ve 20 saniye havada kalmaya başardı.
Trouv, 1887 yılında, Fransız Societede Fizik Toulouse Bilimsel Kongre ve 1888 yılında bu havadan vida ve elektrik motoru sergilendi. Elektrikli motor, o zamana kadar inşa edilen en hafif ve tamamen alüminyumdan yapılmıştır.
1483 yılında Leonardo da Vinci, İtalya, gerçekten bir helikopter, bir uçak için dönemin en gelişmiş plan sundu . Asansör elde etmek için hava "sıkıştırmak" Onun teorisi modern helikopterin büyük ölçüde benzer.
Sir George Cayley tasarım, 1796 yılında "Hava Navigasyon" ortaya çıktı. Launoy ve Beinvenue, 1783 yılında ortaya çıkan tasarım çok benzer.
1877 yılında Melikoff Bu tasarım bir vida paraşüt oluşuyordu. Bu bir gaz türbin döndürülür olacaktır. Bir adam taşımak için tasarlanmıştır.
Tork sorunu çözüldü zıt yönlerde dönen Launoy ve Bienvenu türkiye tüy yapılmış rotor iki setten oluşan Çinli üst bir sürümü tasarlanmıştır.
Launoy tarafından önerilen fikri ilerlemek, Gustave Ponton D'Amecourt uçmak için başarısız oldu, ancak geniş bir ilgi yaratan bir buhar gücüyle çalışan aracı yapmadan önce inşa edilmiş ve bu helikopterler uçtu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder