1 Kasım 2011 Salı

ABS ASR EPS GÜVENLİĞİ

ABS Frenleme esnasında Genelde ilk ön frenler tutma eğilimindedir. Dinamik yük ( fren esnasında) %60 ön tekerdedir. Frenleme esnasında aracın bütün yükünü ön teker üstlenir. Bu sebepden dolayı ön teker kitlenir ve araç ağırlık merkezi nerye giderse araç oraya gider. Söför araca müdahale edemez. Ama ABS li bir araçta ön tekerler yuvarlanarak yavaşlatılır. Sadece %10 kaymaya izin verilir. Bu sebepten dolayı söföün direksiyon hakimiyeti vardır ve aracı istediği yinde durdurur.

ASR patinaj önleyici bir sistemdir..kaygan zeminlerde tekerlek devir farklarini esitler.. bunu fazla devirde dönen tekerlege frenleme etkisi yaparak gerceklestirir..temeli ABS dir..

ESP virajlarda dengeyi saglar..örnegin ESP sistemi olan bir aracla saga dogru viraja sert girdiginizde arkada savrulma olacaktir.. bunu önlemek icin ön sol yani distaki tekere frenleme etkisi yapar ve virajdaki dengeyi saglar..temeli ABS dir..yanal kuvvetleri yani savrulmalari algilayan sensörleri vardir..

ABS : frenleme esnasında teker kitlenmelerini engelerler.

EBD: frenleme esnasında fren gücü dağılımını dengeler.

Sadece ABS li araç örnek 100 km/h hızda fren mesafesi 54 metre ise

ABS + EBD Aynı hızda aynı araç 51 metrede durur.

ABS siz araç 68 metrede durur.

NOT: lastik tipi ve zemin fren mesafesini etkiler.

Hiç yorum yok: